Tugimeeskond

 

Tugimeeskonna eesmärk on toetada erivajadusega lapse toimetulekut ja võrdseid võimalusi ning soodustada kaasatust õppetöösse. 

Eripedagoog 


  • märkab lapse eripära, isiksuse tugevusi ja arengukohti, hariduslikke erivajadusi;  
  • teeb kindlaks õpilase arengu- ja õpioskuste taseme, selgitab välja lapse arengut mõjutavad tegurid ja õpivajaduse;
  • juhendab ja motiveerib last õppeprotsessis;
  • planeerib ja viib läbi individuaal- ja väikegrupitunde;
  • nõustab õpetajaid ja lapsevanemaid sobivate õppevormide rakendamisel, vajadusel külastab selleks tunde;
  • osaleb individuaalse õppekava koostamise protsessis;
  • osaleb kooli tugimeeskonna ja koostöövõrgustike töös.

 

Sotsiaalpedagoog 

 

  • hindab lapse sotsiaalseid oskusi
  • analüüsib lapse eakohast tegutsemisvõimet mõjutavaid tegureid
  • kujundab ja toetab õpilase suhtlemisoskust ja sotsiaalset pädevust
  • kaardistab õpilaste sotsiaalsete ja koolikohustuse täitmist takistavaid probleeme, koordineerib nende ennetus- ja lahendustegevusi
  • nõustab õpilasi, lapsevanemaid, õpetajaid ning kooli juhtkonda

- probleemse käitumise

- õpiraskuste

- suhtlemisprobleemide

- õppeprotsessis esinevate murede korral.

 

Koolipsühholoog 

  • hindab lapse psühholoogilist arengut ja õppeprotsessis toimetulekut mõjutavaid tegureid (psüühilised protsessid, isiksuse omadused, emotsionaalne seisund, vaimse tervise probleemid, suhtlemis- ja käitumioskused);
  • nõustab õpilast isikliku elu, õppetööga ning vaimse tervisega seotud probleemidega toimetulekul, tunnetusprotsesside, vaimsete võimete, käitumis- ja suhtlemisoskuste arendamisel ning õpi- ja karjäärivalikute tegemisel;
  • toetab last ning nõustab vanemat ja kooli personali toe korraldamisel kriisisituatsioonist väljatulekuks.

 

Logopeed 

 

  • hindab õpilaste kommunikatsioonivõimet;
  • selgitab välja suulise ja kirjaliku kõne puudega õpilased, koostab nende toetamiseks logopeedilised rühmad;
  • kujundab õpilase häälik- ja foneemanalüüsi oskusi, tegeleb kõnearendustööga, teeb vajadusel häälikuseadet;
  • nõustab õpilasi, tema lähedasi, õpetajaid ning lapsega seotud spetsialiste õpilaste kommunikatsioonivõime arendamisel, taastamisel ning kompenseerimisel.

 

Haridusliku erivajadusega lapse õppe koordinaator

 

  • koordineerib koostööd kooli tugimeeskonna, õpetajate, lapsevanemate ja kooliväliste tugispetsialistide vahel, sh võimekate laste õppe ja arengu toetamiseks
  • kirjeldab lapse erivajadusi ja tagab õigeaegse dokumenteerimise, jälgib lapse saavutusi
  • korraldab vajadusel koolivälise toe ja nõustamise; informeerib asjaosalisi

 

Kooliõde 

 

  • annab esmaabi ja tervisenõu;
  • viib läbi regulaarseid terviseläbivaatusi;
  • vaktsineerib lapsi riikliku plaani järgi lapsevanemate nõusolekul.